۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان:

۸ هزار زیارت اولی خوزستانی به مشهد اعزام شدند

۸ هزار زیارت اولی خوزستانی به مشهد اعزام شدند

اهوازـمعاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان از اعزام هشت هزار نفر از خوزستانی های زیارت اولی بی بضاعت را به صورت رایگان به مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام دانیال اریکه صبح امروز در نشست خبری برگزاری ششمین کرسی ملی تلاوت مصادف با ولادت حضرت زینب (س) در سالن جلسات اداره کل ارشاد خوزستان اظهار کرد: شنبه ۲۲ دی ماه مصادف با میلاد پرخیر و برکت حضرت زینب کبری (س) برنامه محفل انس با قرآن از طرف آستان مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی در شهر اهواز برگزار شود.

وی افزود: سازمان قرآن الکریم آستان قدس رضوی در دو محور آموزشی و همچنین توسعه و ترویج فعالیت می کند که این محفل نیز در حوزه محور دوم قرار می گیرد.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان تصریح کرد: این محفل توسط قاریان بین المللی و کسانی که صاحب امتیازهایی در مسابقات قرآنی هستند، برگزار می شود؛ قاریان به نام و بین المللی خوزستانی مثل قاسم مقدمی و سید کریم موسوی در این کرسی حضور دارند.

حجت الاسلام اریکه با اشاره به حمایت از جلسات سنتی قرآن کریم در خوزستان از سوی نمایندگی آستان قدس رضوی در این استان تصریح کرد: انقلاب اسلامی تنها انقلاب سرنگونی رژیم شاهنشاهی نبود بلکه انقلاب قرآن هم بود؛ مهجوری قرآن قبل از انقلاب و وضعیت درخشنده آن بعد از انقلاب همه نشان دهنده انقلاب قرآنی ایران است.

وی با اشاره به اینکه تأسیس مهدالرضا ویژه سنین پنج تا هفت سال دستورکار دوم این نمایندگی است، ادامه داد: در استان خوزستان مانند دیگر استان ها سهمیه داریم و امسال بالغ بر ۲۰ هزار کودک این سنین به آموزش و فراگیری مفاهیم قرآنی و دینی با زبان کودکانه پرداخته شد.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان خبر داد: طرح بعدی شباب الرضا است که به نوجوانان هشت تا ۱۲ ساله اختصاص دارد و با اجرای آن استعدادیابی و شناسایی نخبگان قرآنی را در دستور کار خود قرار می دهیم.

حجت الاسلام اریکه خبر داد: اداره مصحف قرآن کریم از دیگر برنامه های این دفتر است که در زمینه مسئله زیبای وقف در حوزه قرآن هست و وقف های این حوزه در هر استان استفاده می شود.

وی یادآور شد: ساماندهی حافظان خادم یار رضوی و طرح ملی حفظ نیز از دیگر اقدامات مورد پیگیری این دفتر نمایندگی هستند.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان با اشاره به اینکه در حاشیه برنامه کرسی ملی تلاوت از علاقمندان برای خادم یاران آستان قدس رضوی ثبت نامه به عمل می آید، خبر داد: کرسی ملی تلاوت در همه استان ها طی یک روز برگزار می شود ولی به دستور نمایندگی ولی فقیه در خوزستان این برنامه طی سه روز و در سه نقطه استان برگزار می شود؛ برنامه اول که ۲۲ دی حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی در شهر اهواز، دومین برنامه ۲۳ دی در مسجد فاطمه الزهرا کوی علوی شهر اهواز و در نهایت سومین هم ۲۳ دی در شهرستان دشت آزادگان (شهر سوسنگرد) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اریکه با اعلام این خبر که در هر کرسی قرآنی پنج قاری شامل سه نفر از مشهد و دو نفر از خوزستان، حضور دارند، گفت: شرکت برای عموم در این برنامه ها آزاد است و با توجه به ولادت حضرت زینب (س) تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم را نیز داریم چون پدران آنها مدافعان حرم این حضرت بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در سه کرسی ملی تلاوت خوزستان قرعه کشی ۱۴ کمک هزینه اعزام به مشهد مقدس انجام می شود، عنوان کرد: کرسی ملی تلاوت از شبکه های ماهواره ای «الامیر» و «الاهواز» و همچنین صدا و سیمای خوزستان به صورت زنده همزمان با شروع برنامه در زمان اذان مغرب و عشاء پخش می شود.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: طی دو سال اخیر که این دفتر نمایندگی فعال شده، هشت هزار نفر از خوزستانی های زیارت اولی بی بضاعت را به صورت رایگان به مشهد اعزام کردیم.

حجت الاسلام اریکه خبر داد: نماینده ولی فقیه در منطقه سه راه خرمشهر یک هزار مترمربع را به آستان مقدس رضوی اهدا کرده که آستان هم کلنگ مجتمع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی را به زمین می زند؛ خوزستان سومین استانی است که چنین حمایتی را از آستان جلب کرده است.

وی در پایان بیان کرد: علاوه  بر ساخت، تکمیل، تجهیز و بهره برداری این مجتمع اداره، بروزرسانی و تأمین تجهیزات این مرکز با خود آستان قدس خواهد بود.

کد خبر 4507164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha